Zondag, 21 september 2014. - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Zondag, 21 september 2014. - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Zondag, 21 september 2014.

Blijf op de hoogte en volg Ria

21 September 2014 | Verenigde Staten, Cortez

Vandaag, staat de langste rit voor de boeg namelijk 275 miles van Holbrook naar Cortez en dus ook naar een andere staat Colorado. Het is eerst nog wat fris, maar dat verandert al snel. We komen in het gebied van de Navajo indianen. Eerst naar Een bezoekerscentrum en vervolgens naar Teec Nos Pos, waar een soort archeologisch opgraving was: White house. Dit was een heel mooie kloof met allerlei rood-oranje gesteenten. Hier kregen wij onze eerste regenbui over ons heen. Gelukkig waren we dichtbij Het restaurant waar we gingen lunchen. Na een heerlijke taco met salade en Een milkshake konden we onze weg droog vervolgen. Het gebied waar we nu doorheen kwamen was heel bijzonder. Afgeplatte bergen, grillige vormen, aparte kleuren, met dorre gronden waar de tegenwoordige indianen leven. De indianen proberen wat bij te verdienen met aardewerk potten te beschilderen en zelfgemaakte sieraden te verkopen. Ze leven in zeer armoedige houten huisjes of slechte caravans. Het blijft dor en droog met veel aparte bergtoppen. De kleur verandert van rood-oranje naar wit en het waait behoorlijk hard. Er hangen ook steeds donkere wolken boven ons hoofd. Als we in de buurt van Cortez komen wordt het landschap steeds groener en worden de huizen ook mooier. We passeren de staatsgreep en we moeten de klok weer 1 uur vooruit zetten. Als we 's avonds gaan eten breekt het onweer los.