Vrijdag, 26 september 2014 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Vrijdag, 26 september 2014 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 26 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Ria

26 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag hebben we in ons eigen hotel kunnen ontbijten. We vertrokken even voor achten uit St George naar Las Vegas. We maken nog Een tankstop en rijden dan via de interstate nr 15 door een heel mooi stukje van Utah en Arizona. De weg was bochtig met o.a. mooie rode rotspartijen. Dit is best uniek voor een interstate , normaal zijn deze vaak kaarsrecht. Eenmaal in Nevada gaan we van de interstate af en gaan dan binnendoor richting Lake Mead. Dit is een groot stuwmeer, dat is ontstaan door de Hoover Dam. Het is wel heel vreemd om een meer te hebben, want je zit midden in de woestijn. De lunch is bij een haventje aan het meer. Doordat het zo warm is maken we verschillende stops om te drinken. Er waait een hete wind. Vlak voor aankomst bij Las Vegas worden we overvallen door een regenbui van zo'n 5 minuten, ontstaan uit het niets. Door de hitte zijn we binnen de kortste keren weer droog. Het is een heel mooi gezicht vanuit de bergen de stad Las Vegas te zien liggen in het dal. We komen via Een 8-baans weg de stad binnen en het is een heel stuk drukker geworden. Na enkele minuten komen we op de strip te rijden. Dit is een heel aparte ervaring! We rijden tussen allerlei bekende casino's, hotels, langs de Eiffeltoren, piramide, vrijheidsbeeld, sfinx, waterpartijen, grote colafles, de brug van de 7 zuchten (uit Venetië) enz. Je komt ogen tekort. Zelf worden we ook bekeken als we met onze groep van 13 motoren over de strip rijden. We hebben nog foto's gemaakt onder het bekende "welcome in Las Vegas" bord. We gaan nu naar het hotel om ons op te frissen. We hebben lekker kip gegeten bij de Hooters en zijn daarna de strip opgelopen. Wat was er veel te zien, teveel om op te noemen. Heel bizar! Zoals bijv. echte gondels die vaarden, San Marcoplein nagebouwd, piratenschip, waterfonteinen op muziek, casino's en nog meer casino's, enz. Je moet het gewoon zelf gezien hebben. We hebben nog een biertje gedronken in Harley Davidson Rock café en daarna lekker gaan slapen. Gelukkig mogen we morgen een uurtje later vertrekken.