Zaterdag, 27 september 2014. - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Zaterdag, 27 september 2014. - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 27 september 2014.

Blijf op de hoogte en volg Ria

27 September 2014 | Verenigde Staten, Kingman

Wederom geen ontbijt bij dit hotel, dus gaan we maar bij de buren een hapje eten. We vertrekken laat, zodat de stappers een beetje uit kunnen slapen. Eerst maar weer aftanken en rijden we een relatief klein stukje naar de Hoover Dam. Dit is een hele hoge dam gebouwd in 1931 in de Colorado River. Alleen hadden wij hem veel groter verwacht. Hij behoort tot een van de zeven hoogstaande ingenieurswerken van Amerika. Dan vervolgens een vrij lange (saaie) etappe naar Kingman rijden. We moeten oppassen om niet in slaap te sukkelen, door de warmte en het gebrom van de motor. Voor het eerst heeft Cor zadelpijn. We lunchen in Kingman in een oud route 66 restaurantje recht tegenover een enorme, oude stoomtrein Kingman - Santa Fe. Vlakbij loopt het reguliere spoor, waar gigantische vrachttreinen rijden met soms wel 4 grote locs ervoor en vaak dubbel geladen. Na Het eten pikken we route 66 op naar Oatman. Het wegdek is bijzonder slecht met kuilen en bulten, zelfs een gedeelte van de weg was overstroomd. We moesten hier echter wel door en zowel de motoren als de berijders zaten onder de modderspetters. De weg werd nog slechter door losliggend grind in de bochten en loslopende ezels. We kwamen uiteindelijk in Oatman aan, deze lag hoog in de bergen. Het is een leuk oud route 66 stadje, waar veel loslopende ezels met jonge veulens liepen. Ook was er nog een oude mijn en er waren veel souveniers van de route 66 te koop. Omdat we in Kingman overnachten, moesten wij dezelfde weg weer terug rijden. We zouden foto's maken van het doorwaden van de overstroomde weg, maar deze was intussen opgedroogd tot een klein plasje. Deze lol ging niet door. In Kingman gingen we in hetzelfde restaurantje eten en daarna onze kamer opzoeken.

• 28 September 2014 - 19:37

Myrthe:

Hoi Cor en Ria,

Via Jan en Francis hebben we jullie site door gekregen en we hebben net alle verslagen terug gelezen. Wat een geweldige reis, wat een ervaring ! Ook ontzettend leuk on zo van ons wisselvallige kikkerlandje mee te kunnen lezen met jullie motortrip.
    We wensen jullie nog heel veel plezier en hopen dat de zadelpijn van Cor snel over is.

Lieve groetjes,

Ralph,Myrthe, Enzo en Fygo