Maandag, 29 september 2014. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Maandag, 29 september 2014. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Maandag, 29 september 2014.

Blijf op de hoogte en volg Ria

29 September 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag dus heel vroeg op om 5.30 uur. We gaan maar eerst ontbijten, dat stelde helaas niet zoveel voor. Daarna ons zelf heel goed inpakken, want de temperatuur lag onder het vriespunt. Er lag zelfs ijs op het zadel. Het is ongeveer 1,5 uur rijden naar de Grand Canyon. Helaas is een van onze collega motorrijders onderweg ziek geworden. De begeleider uit de auto is op zijn motor gaan rijden en hij zelf In de auto. Hierdoor was er een klein oponthoud, maar gelukkig waren we op tijd op het vliegveld voor onze helikopter vlucht. Bij Het inchecken werden we gewogen en per helikopter ingedeeld. Vervolgens kregen we een briefing over de veiligheidsmaatregelen. We zaten met ons vieren plus piloot in een heli. Dit gaat toch flink anders dan in een vliegtuig. Ria zat naast de piloot voorin en had dus de beste plaats! Het was geweldig om dit mee te maken en de vlucht over de Grand Canyon was buitengewoon mooi. Wat een kleuren, hoogtes, dieptes, uitzichten enz. Een heel nieuwe ervaring voor ons. Hierna gingen wij het nationaal park zelf in met de motoren. Dit was geweldig en hebben veel foto's genomen en gefilmd. Om 15.30 uur gingen we weer richting Flagstaff. Vervolgens een biertje, wat eten, douchen en lekker naar bed. We zijn doodmoe en hopen dat we beter slapen dan de afgelopen nacht met iedere keer het geluid van die lange goederentreinen.

• 30 September 2014 - 08:50

Jan En Francis:

Mooie reis. Jullie maken heel wat mee! Hopen dat jullie lekker hebben geslapen. Nog veel plezier.

• 02 Oktober 2014 - 09:17

Esther:

Ik mis jullie verslagen van de laatste paar dagen, altijd leuk om te lezen! Jammer hoor, maar ik begrijp dat het niet altijd meevalt om 's avonds als je moe in je hotelkamer komt nog een verslag te schrijven! Ik hoop in ieder geval dat jullie het nog steeds zo mooi hebben als eerst. Nog een fijne reis verder!