Vrijdag, 10 juni 2016 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Vrijdag, 10 juni 2016 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 10 juni 2016

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

10 Juni 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

America here we come!
Vandaag voor ons doen vroeg opgestaan, 5 uur. Alles hebben we gisteravond al in de auto gezet, behalve de handbagage. Het verbaast me iedere keer weer hoeveel volk al op de weg zit. We waren mooi op tijd bij het parkeerterrein en stonden alweer snel met de shuttle busje op het vliegveld. We mochten snel doorlopen, om dat we al zelf de boarding passen bij KLM-site hadden geprint. De bagage moesten we zelf wegen en labelen in een apparaat. Bij de douane uitgebreide controle, laarsen uit, alle electronica los, jas uit vest/trui uit, portemonnee enz. Daarna zelf door de scan en gefouilleerd en vervolgens melden bij de Amerikaanse douane. Na uitgebreid vragen beantwoord konden we inchecken Boeing 767-300 van Delta Airlines. We zouden om 9.50 uur vertrekken, maar voor ons onbekende reden, was dat pas 10.35 uur. Al wat collega motorrijders ontmoet, Hoe Harry, Huub, Dieliette, Marius en Dick. Tegenwoordig hoef je je niet te vervelen aan boord. Je hebt keuze uit verschillende soorten films, pmuziek, radio, tv-series, spelletjes en je kunt de hele vlucht volgen op een scherm vlak voor je neus. De verzorging was uitstekend: warme maaltijd (kip of lasagna) met van alles erbij zoals sla, broodje kaas, flesje water, bijna onbeperkt drinken, warme wrap (vega of rundvlees), snoep, cake, ijsje, zoutjes, crackers. Dit hebben we nog nooit mee gemaakt :) Helaas lukt het ons niet om wat te slapen. Na 10,5 uur vliegen landen we in Salt Lake City om 13.00 uur plaatselijke tijd en is het 33 gr. Na vrij lang wachten, opnieuw strenge controle door de douane, vingerafdrukken en irisscans van ons en aantal vragen beantwoord. America here we are! We worden door Karel en Hanneke opgevangen en naar het Hotel Ramada Inn gebracht. Om 4 uur moeten er nog een 3-tal motoren bij verhuurbedrijf worden opgehaald, ook die van ons: een Harley Davidson Street Glide. Na wat gegeten te hebben duiken we ons bedje in; het is nu 04.00 uur Nederlandse tijd en 20.00 uuur Amerikaanse tijd.