Maandag, 13 juni 2016. - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Maandag, 13 juni 2016. - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Maandag, 13 juni 2016.

Blijf op de hoogte en volg Ria

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Cody

Maandag, 13 juni 2016.
We ontbijten weer in de Three Beurs. Lekkere omelet met....aardappelen. Na de mislukte poging van gisteren om de geiser Old Faithful te bezoeken gaan we nu een 2e poging wagen. Bij de ingang van Yellowstone Park maken we eerst nog een foto. Onderweg komen we weer bizons tegen, ook dezelfde groep van gisteren. We zagen ook nog waarschijnlijk een vrouwelijke eland, maar ze lag erg ver weg. We stoppen nog een aantal keren voor o.a. thermische velden met kokende, stomende en pruttelende gaten met water en modder. Bij de geiser moesten we weer lang wachten, dus eerst maar koffie gedronken. Uiteindelijk spoot de geiser het water heel hoog met veel stoom. Een heel mooi gezicht. Het weer is goed ,maar wel fris. Na de lunch rijden we naar een punt van de Continental Divide (ook de naam van onze tour). Dit is een lijn, welke van noord naar zuid in Amerika loopt. Aan de ene kant loopt het water naar de Atlantische Oceaan en de andere kant naar de Grote Oceaan. Hier natuurlijk ook een foto van gemaakt. Onderweg zien we een bruine beer langs de kant van de weg lopen. Een prachtig gezicht! Even verderop zien we een Elk (een groot hert) lopen. We rijden het park uit en mogen eindelijk wat harder rijden dan 35 miles. Maar helaas komen we op een kilometers lange weg terecht met split, dus moesten we heel langzaam rijden. We komen om 17.30 uur aan in Cody, welke bekend is om de cowboy Buffalo Bill. We slapen In Sunrise Motor Inn. Hier kopen we met de hele groep combinatiekaarten voor diner, liveshow en rodeo. Het geheel is natuurlijk in Western Style. Het eten was in buffetvorn en lekker met country muziek. We houden niet van die muziek, maar ze speelden wel geweldig en heel snel op o.a. gitaar,bas, viool en gaven een leuke show weg. Aansluitend de rodeo met o.a. Bull rijden, kalfjes vangen met lasso's, behendigheidswedstrijd met paarden. Op Amerikaanse manier een show gebracht. Om 11.30 uur weer thuis, gauw een verslag maken en naar bed.