Donderdag, 16 juni 2016 - Reisverslag uit Chadron, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Donderdag, 16 juni 2016 - Reisverslag uit Chadron, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Donderdag, 16 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Ria

16 Juni 2016 | Verenigde Staten, Chadron

Toen we vanmorgen vertrokken was het prachtig weer, het zonnetje stond te stralen aan de hemel. We reden eerst een stukje door de Black Hills, heerlijk door de bossen. Een goed begin van de dag. Na een korte tocht bereiken we Mount Rushmore, de welbekende gezichten van de vier Presidenten: Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln keken uit de verte al op ons neer. Doordat we mooi op tijd waren hebben we hier eerst een kop koffie gedronken op het terras. Hier werden leuke foto's gemaakt. Al met al bleven we een mooi poosje hier om rond te kijken. Hierna starten we de motoren weer om de route verder te volgen, we reden door een prachtig gebied in de Black Hills met rotsen die als punten boven de bomen uit staken en met ronde bochten als kurkentrekkers. We reden door smalle tunneltjes, uitgehouwen in de bergwand... Hoog de bergen in. Als klap op de vuurpijl ging onze route over de Needles Highway, deze weg slingerende nog steeds heerlijk door de bergen het walhalla voor de motorrijders. Hier reden we door een tunnel om dan even te stoppen om een foto te maken van de rotspunt waar deze Highway naar genoemd is. Een smalle rotspunt met bovenin een smal gat, gelijk het oog van de naald. Na deze foto sessie vervolgden we onze route naar Crazy Horse, dit is net zoiets als Mount Rushmore maar nog steeds niet af. Er is inmiddels al 34 jaar aan gewerkt en nu pas is het gezicht van een oude indiaan te zien. We hebben hier ook maar even een hapje gegeten om later weer verder te gaan met onze reis. Deze keer gingen we door het Custer State Park en hebben we weer een aantal
Prairiehonden en bizons gespot en antilopes, prachtig om te ervaren. We zagen het landschap veranderen van het bergachtige naar een Prairie landschap. De temperatuur is 102 gr.Fahrenhei = 39 gr. Celsius. Zo reden we de staat South Dakota uit en Nebraska binnen om na een poosje de dag te onderbreken in Chadron.

• 17 Juni 2016 - 09:03

Wim En Corrie:

Wat zijn jullie weer bezig met een geweldige reis.
    Het weer is ook lekker warm geworden.
    Gefeliciteerd met Lianne haar verjaardag.
    Nog een hele fijne en mooie reis.
    Lieve groetjes, Wim en Corrie

• 17 Juni 2016 - 10:53

Esther :

Lieve Cor en Ria,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Lianne! 30 Jaar alweer! Wat gaat het snel allemaal, hè?

Wat fijn dat jullie zo genieten; een prachtige reis, mooi weer en gezellige mensen. Wat wil je nog meer? Superleuk ook weer om alles te kunnen volgen wat jullie zien en doen!
    Blijf vooral genieten! Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag