Maandag, 20 juni 2016. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Maandag, 20 juni 2016. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Maandag, 20 juni 2016.

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 Juni 2016 | Verenigde Staten, Moab

Deze dag beloofde weer een prachtige rijdag te worden. De route was eerst vrij vlak, met later een heuvelachtig landschap. Zo reden we de staat Utah weer binnen en de heuvels veranderden in een warm steppe gebied. En weer ervaarden we de grote afstanden in Amerika, een enorm uitgestrekt gebied met heuvels en rondspringende Prairie Dogs. Een heerlijk gevoel van vrijheid, bijna niet te beschrijven. Zo slingerend de route volgend kwamen we bij Ghost Town Cisco. Een gehucht, bijna geheel verlaten want ergens achteraf werd nog een camper bewoond.Verlaten campers en half vergane huisjes.. We startten de motoren weer en reden naar de Red Cliff Lodge, een geweldige route door de rode bergen van Utah. Als kathedralen verrezen deze bergen aan weerszijden van de weg. In de Red Cliff Lodge dronken we een kop koffie. Ook hebben we even het Museum hier bezocht waar allerlei informatie te vinden was welke films ooit in dit prachtige gebied zijn opgenomen. We hebben foto's kunnen maken van de Colorado River, prachtig hoe deze schitterende rivier ons op de rit steeds bleef vergezellen. Hierna reden we door naar Moab om even een hapje te eten, om daarna opnieuw op de motoren te stappen om National Park The Arches binnen te rijden. Zo overweldigend deze rotsen ineens verschenen, geweldig om hier te rijden. Rode bergen in allerlei formaties werden ons decor, prachtige bochten en ogen te kort. Bij The Arches zijn eerst 8 van de 9 mense beladen met flessen water naar boven gelopen om deze uit natuur gesleten brug te aanschouwen. Na een kwart van de 3 miles = 4,8 km moesten er 4 afhaken, waaronder Ria. De overige 4 gingen verder omhoog. De temperatuur is hier in jaren niet zo hoog geweest. Namelijk 110 gr fahrenheit = 43,3 gr celsius. Cor heeft het helemaal gered en heeft hier prachtige foto's van de Arches gemaakt. Zeer vermoeid vervolgden we onze route op de motor, nog een stukje van dit prachtige park en dan terug naar Moab (UT) waar we ons hotel opzochten. 's Avonds waren we te moe om te eten, toch maar geprobeerd.