Zondag, 28 september 2014. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Zondag, 28 september 2014. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Zondag, 28 september 2014.

Blijf op de hoogte en volg Ria

28 September 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

We begonnen vandaag om 8 uur met een super ontbijt! Het was in buffetvorn en je kon uit heel veel dingen kiezen. Zoals 6 soorten vers gesneden fruit, gebakken eieren, worstjes, bacon, koekjes, taartjes, croissants, chocolade broodjes, kwark, verse jus d'orange, enz. enz. Om 9 uur reden we weer weg richting Flagstaff. We rijden nu via de oude "Route 66" langs oude pompstations, chevrolets, Fords, Buicks, Chryslers, Dodges, garages, souvenierwinkeltjes enz. Bekende dorpjes als Antare, Hackberry, Valentine, Yampa, Seligman (lunch), Williams (koffie gedronken). Het meest is vergane glorie, maar wel heel leuk om te zien. Cafeetjes met foto's van o.a. Elvis Presley, Marilyn Monroe, oude jukeboxen, maar soms ook wegen uit die tijd....... Helaas begint de temperatuur aardig te dalen en we gaan steeds hoger. Ook de omgeving verandert, het wordt steeds groener. Flagstaff ligt Op 2140 meter hoogte. We rijden veel langs de treinverbinding van oost naar west v.v. Er rijden hele lange goederentreinen met soms wel 4 locs ervoor. We zagen er een met wel 105 wagons. Justin (onze reisleider) had er ooit een gezien met wel 185 stuks met extra duwlocs. Dus soms lang wachten bij spoorwegovergangen. We gaan vanavond wat vroeger naar bed, omdat we morgenochtend vroeg op moeten (5.30 uur) om naar de Grand Canyon te gaan. Spannend! We hebben gehoord, dat de temperatuur morgenochtend -1 graad is, dus veel laagjes kleding aantrekken. We leggen alles maar vast klaar.