Dinsdag, 30 september 2014 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Dinsdag, 30 september 2014 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 30 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Ria

30 September 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

Helaas was het ontbijt niet beter dan gisteren. Jammer genoeg is vandaag onze laatste motordag. We vertrekken van Flagstaff naar Phoenix. Het was vanacht goed koud geweest, want er lag ijs op onze zadels. Dus zijn we vertrokken met vele laagjes kleding. We reden over een hele mooie weg naar het zuiden. Ook qua hoogte daalden we. Onze eerste stop was Sedona. Dit was een stadje, welke bekend staat om z'n kunstenaars en gallerien. We waren hier vrij vroeg (voor negenen) en alles was nog gesloten. We konden wel een bakkie koffie drinken. We rusten nog even in Strawberry, zodat we een laagje kleding uit konden doen en water konden drinken. De temperatuur was intussen aardig opgelopen. We lunchen in Payson en de laatste warme laagjes konden uit. We komen steeds dichter bij Phoenix en maakten nog een foto van een heel hoge cactus. Daarbij raakte Ria nog een andere cactus aan. Er zaten gelijk twee grote stekelige bollen aan haar broek vast. Deze waren erg lastig te verwijderen en nog bleven er stekels in haar broek vast zitten. Deze hebben we later met een pincet verwijderd. De temperatuur bleef maar stijgen tot ca 35 graden. Op de motoren hadden we In de stad veel last van de warmte van zowel de zon, als de motoren als het asfalt. De motoren werden voor de laatste keer afgetankt en naar het verhuurbedrijf gebracht. Met de volgauto met alle bagage naar het hotel. Deze was dezelfde als onze eerste overnachting. Met elkaar nog een laatste keer dineren en afscheid nemen van de twee Fransen. Zij gaan morgenochtend om 5 uur weg. De vier Belgen met 2 Nederlanders om 6 uur weg. Zij reizen naar Brussel. Wij vertrekken met nog 4 nederlanders om 7.45 uur naar het vliegveld. De laatste 2 blijven nog een week bij familie. Dus nu proberen of we alles weer in de tassen kunnen krijgen en de wekker zetten.