Maandag, 22 september 2014 - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Maandag, 22 september 2014 - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Maandag, 22 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Ria

22 September 2014 | Verenigde Staten, Cortez

We starten vandaag met slecht weer, dus regenkleding aan. We gaan vandaag naar Silverton, welke in de Rocky Mountains ligt op ca 3900 meter. De omgeving is schitterend, maar door de regen niet echt aangenaam en heb je je ogen meer voor de weg nodig. De eerste stop is Durango, waar een museum en een oud station is van stoomtreinen. Er is nog steeds een dienstregeling met deze oude locs, zij rijden vica versa naar Silverton. Onderweg gaat het steeds harder plenzen en zelfs hagelen. Dus niet zo leuk om te rijden. Koud en nat bereiken we rond het middaguur Silverton, waar we wat rondkijken en wat eten. De omgeving is prachtig, doordat de bladeren geel naar rood verkleuren (Indian Summer). Dan gaan we dezelfde route terug, maar het weer is omgeslagen. En de zon doet steeds meer zijn best en de temperatuur stijgt weer naar zo'n 30 graden, waardoor alle kleding en handschoenen snel opdrogen. Nu kunnen we ook meer genieten van deze prachtige omgeving en de vele mooie bochten om te rijden. We zijn om 5 uur weer terug in Cortez, waar we nog een nacht in hetzelfde hotel Super 8 blijven.