Dinsdag, 23 september 2014. - Reisverslag uit Montezuma Creek, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Dinsdag, 23 september 2014. - Reisverslag uit Montezuma Creek, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 23 september 2014.

Blijf op de hoogte en volg Ria

23 September 2014 | Verenigde Staten, Montezuma Creek

Vandaag gaan we na het aftanken naar het nationaal park Mesa Verde. Het is heerlijk weer en we hebben er zin in. Na binnenkomst in het park mogen we op eigen gelegenheid rond rijden. Het is een schitterende omgeving met heerlijke stuurweggetjes. Mesa verde betekent groene tafel en is oorspronkelijk een indianen gebied. ca 700 jaar geleden, ze bouwden uitgebreide stenen dorpen in de beschutte nissen van de canyon muren en onder de overhangende rotsen. De rotswoningen werden gebouwd om te profiiteren van de zonne-energie. Bij onze eerste rustplaats was Ria haar zonnebril vergeten. Toen we na 2.5 uur terugkwamen lag deze gelukkig nog op ons te wachten. Na de lunch gingen we naar Four Corners monument. Op deze plek komen de vier staten Utah, Colorado, New Mexico en Arizona bij elkaar. Dit is gewoon een plek midden in de wildernis, waar het bloedheet was. Verder maar weer richting Bluff. Een klein plaatsje aan de rand van Monument Valley, waar we morgen heen gaan. Voor vanavond staat eerst nog een bbq te wachten, dus we moeten nu opschieten.