Zondag, 12 juni 2016 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Zondag, 12 juni 2016 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Zondag, 12 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg Ria

12 Juni 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Ook in dit hotel hebben we een goed ontbijt. Na Een korte briefing vertrekken We om 7.45 uur naar Teton National Park. Helaas begint het na een kwartier te regenen en moeten we ons regenpak aantrekken. We passeren de Tetonpas op 4198 meter hoogte. Het blijkt op deze hoogte nog best koud te zijn; er ligt zelfs nog sneeuw. Na de afdaling drinken we koffie in Jackson in de One million dollarbar. Hier kun je op paardrijzadels aan de bar zitten. We kopen kaartjes voor o.a. het Teton National Park zelf en voor Yellowstone National Park. We rijden door Teton heen en zien herten, reeën, verschillende roofvogels, en een soort marmot. In dit park gaan we lunchen en het was gelukkig hierna droog geworden. De motor rijdt als Een zonnetje en Het wordt steeds wat warmer. We rijden nu Yellowstone in en hopen op dat we bizons, beren, elanden zullen zien. We gaan naar de Old Faithful. Dit is een geiser, welke om de 45 a 50 minuten omhoog spuit. Helaas was deze net geweest en Volgens de Rangers van het park zou het nu 1,5 uur duren. We maken een rondwandeling langs allerlei kokende, dampende, kleinere geisers. Onderweg zagen we nog een bizon en een chipmonk. We zullen nu morgenochtend nogmaals proberen om de Old Faithful te bezoeken. We moeten nog zo'n 30 miles rijden voor ons hotel in West Yellowstone en komen onderweg een grote groep bizons tegen met veel jonge bizons. Het zijn gigantische beesten en ze staken op hun gemak de weg over. Een prachtig gezicht. Na aankomst in West Yellowstone eerst maar lekker biertje gedronken in de lekkere zon. Daarna gegeten in de Three Bears en was het reuze gezellig. Na nog een drankje taaien wij af, want het is morgen weer vroeg dag.