Zondag, 19 juni 2016. - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu Zondag, 19 juni 2016. - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Ria Pot - WaarBenJij.nu

Zondag, 19 juni 2016.

Blijf op de hoogte en volg Ria

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Junction

Na het ontbijt en de briefing vertrokken we vanuit Dillon naar Grand Junction. Het is nu nog wat fris, maar voor vanmiddag wordt er hoge temperaturen verwacht. In de staat Arizona is er een hittegolf van 122 gr Fahrenheit = 50 gr Celsius. De staat ligt onder Colorado, dus wij krijgen er wellicht wat van mee. We starten op de Interstate en drinken in ... koffie om vervolgens door te rijden naar Aspen. We maken eerst nog een tussenstop op de Independent pas, welke Op 12.800 feet = 3.901 m hoogte ligt. Er ligt nog vrij veel sneeuw. Twee weken geleden lag er volop sneeuw en was de weg net vrij. Inmiddels toch onze doorwaai kleding aan gedaan. In Aspen gaan we heel gezond (en vegetarsch) lunchen. Het duurde even voor we een parkeerplaats hadden gevonden. Hierna vertrokken we weer via de Interstate richting Grand Junction. We verlaten nu de Rocky Mountains en de omgeving wordt minder groen. We zien nog een bosbrand onderweg. Het was erg warm, zo'n 105 gr Fahrenheit = 40,6 gr Celsius. We maakten meerdere stops om te tanken, water te drinken of om een ijsje te halen. Het landschap bestaat uit roodachtige gekleurde rotsen/bergen, waar langs de Colorado River stroomde. Na aankomst bij ons Super 8 hotel, eerst maar een heerlijk koud biertje gedronken. Zalig gewoon. 's Avonds eten we lekker bij Applebee.